Ad Blue τι είναι
Το υγρό εξάτμισης ντίζελ είναι ένα υγρό που χρησιμοποιείται για τη μείωση της ποσότητας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που δημιουργείται από έναν κινητήρα ντίζελ.
Συγκεκριμένα είναι ένα υδατικό διάλυμα ουρίας που παρασκευάζεται με 32,5% ουρία (CO(NH2)2) υψηλής καθαρότητας και 67,5% απιονισμένο νερό, και παράγεται συνθετικά από αμμωνία (NH₃) και διοξίδειο του άνθρακα (CO2).
Ως προϊόν το AdBlue είναι σήμα κατατεθέν του “Γερμανικού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών” (German Association of Automobile industry -VDA), ο οποίος έχει κατοχυρώσει το συγκεκριμένο όνομα με το οποίο έχει γίνει γνωστό σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Η παραγωγή του Adblue πραγματοποιείται σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22241 και μπορείτε να το βρείτε στην αγορά και με άλλα ονόματα, κατάλληλο για χρήση στο diesel αυτοκίνητο σας, εφόσον όμως η παραγωγή του έχει γίνει κατά ISO 22241 -αναγράφεται πάνω στη συσκευασία.
Σε τι χρησιμεύει το AdBlue;
Με κύριο «ενεργό» συστατικό την ουρία, το AdBlue μετατρέπει έως και το 85% των βλαβερών για την ατμόσφαιρα οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), που προέρχονται από τα καυσαέρια του πετρελαιοκίνητου οχήματος, σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς.
Έτσι το εν λόγω υγρό διάλυμα, σε συνδυασμό με την καταλυτική τεχνολογία SCR, συντελεί στη δραστική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και επιτρέπει στους κινητήρες πετρελαίου των αυτοκινήτων να περνούν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Το AdBlue χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, τα οποία φέρουν καταλυτικό σύστημα τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction), αλλά και βαρέα οχήματα όπως φορτηγά, λεωφορεία, τρακτέρ.
Η τεχνολογία SCR (Εκλεκτική Καταλυτική Αναγωγή), σε συνδυασμό με τη χρήση υγρού διαλύματος ουρίας, είναι ένα από τα κυριότερα συστήματα που επέλεξαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να συμμορφωθούν οι diesel κινητήρες των επιβατικών με το πρότυπο Euro 6 και τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών.
Πώς το AdBlue μειώνει τους ρύπους
Για να μειώσει του βλαβερούς ρύπους που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου, το AdBlue ψεκάζεται από το σύστημα στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη.
Όταν θερμανθεί μέσα στην εξάτμιση, αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και με την αντίδραση που κάνει το οξείδιο του αζώτου μετατρέπεται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό.